Ester:
‘Trouw zijn aan mezelf en warmer en milder zijn naar de medewerkers is wat het mij heeft opgeleverd, zowel zakelijk als in mijn privé leven. Heerlijk om grip te hebben op mijn leven.’

 

 
   Tel. 065 250 1457
 
   

'De mens als belangrijke factor'

Resultaten behalen op een mensgerichte manier, waarbij we ons richten op de drijfveren van het individu, op het bewaken van het proces en de afgesproken bijdrage realiseren.

Overstijgend leiderschap is het geheel daarvan overzien ook op langere termijn. Het geheel in de gaten houden op de drie elementen. De inhoud , het proces en de mens .

  • De inhoud, daar waar het om gaat.   
  • Het proces, hoe we er komen.
  • De mens als belangrijke factor

Kerntaak van een overstijgende leider is dit “geheel” overzien en met behoud van authenticiteit, de “juiste” dingen doen. Om de kracht van het individu te koppelen aan de wensen van de organisatie. Dat levert binding en verbinding op. Vanuit deze verbinding ontstaat creativiteit waarmee inhoud kan worden gegeven aan de mix tussen bezieling en zakelijkheid.

De Overstijgende Leider is echter geen robot of machine. Deze leider heeft ook eigen ideeën, eigen ambities en wensen. De persoonlijke ontwikkeling van de leider maakt hem/haar juist ook een leider met charisma. Iemand die de taken goed uitvoert en tegelijkertijd een sterk en zelfbewust persoon is, die weet wat ie kan en wat ie wil. Sterke zelfbewuste leiders zijn inspirerende leiders die beter in staat zijn om het individu te leiden naar een hoger niveau.

Centraal in deze leergang staat de dialoog. Het proces overstijgen biedt handvaten om vanuit de dialoog de gewenste resultaten te boeken voor iedere groep en of organisatie.

In deze leergang komen 6 bouwstenen aan bod. Dat zijn de thema’s waar overstijgend leiderschap feitelijk over gaat.

Deze bouwstenen zijn:

  1. Het overstijgend afstemmen op de ander
  2. De dimensies van het leiderschap
  3. Het omarmen van de paradoxen (schijnbare tegenstellingen)
  4. Het ontwikkelen van authenticiteit (eigen wijze)
  5. Het ontwikkelingsproces van de ander stimuleren
  6. De mens als belangrijke factor in de organisatie (human capital)

Wat levert het op: KWALITEITSVERBETERING

  • Passie, gedrevenheid en inspiratie die vanuit de mens zelf naar boven komt
  • zelfsturendheid om eigen oplossingen te vinden
  • ziel en zakelijkheid in balans
  • betere arbeidsethiek
  • minder personeelsverloop
  • imagoverandering op de arbeidsmarkt waardoor de voordeur verder opengaat en de achterdeur verder dicht

bestel de brochure
mail
Marlies Kusters

<<< terug

 

 

home | hoezo coaching naar eigenwijze? | aanpak | over Marlies
de klant | trainingen | contact